شما اینجا هستید: خانهاستانهااستانهافرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از ضروریات است

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از ضروریات است

منتشرشده در استانها دوشنبه, 10 اسفند 1394 ساعت 12:48
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز:سرهنگ گرایلی گفت:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از ضروریات است.


به گزارش سپاه نیوز؛سرهنگ فرضعلی گرایلی فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از ضروریات دانست و تاکید داشت: این فرهنگ باید همه ساله و در ایام مختلف در قالب برنامه های هنری، فرهنگی و زیارتی گرامی داشته شود.

وی از اعزام  414 دانش آموز پسر مقطع دوم متوسطه تربت حیدریه که جهت بازدید از مناطق عملیاتی 8 سال جنگ تحمیلی شب گذشته و در قالب کاروان‌های راهیان نور از طریق ناوگان ریلی کشور، عازم اهواز شدند،خبرداد.

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه در مراسم بدرقه این دانش آموزان طی سخنانی افزود: دانش اموزان اعزامی در این مدت ۶ روز از مناطق عملیاتی والفجر۸ «فاو»، شلمچه، خرمشهر و آبادان، طلائیه، چزابه، هویزه و سوسنگرد و همچنین معراج شهدای اهواز بازدید خواهند کرد.

سرهنگ گرایلی این سفر را بهترین فرصت برای دانش آموزان جهت تعمیق معنویت و خودسازی آنان دانست و بیان داشت: امروز فضای مجازی حاکم بر کشور اذهان و رفتار بسیاری از آحاد جامعه و بخصوص جوانان را تغییر داده و می طلبد دانش آموزان در این سفر و به دور از این فضاها با بهره گیری از سیره شهدا به خود سازی بپردازند.

وی اظهار کرد: ماندگاری انقلاب اسلامی مستلزم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و ملت ایران در طول این ۳۷ سال گذشته توانسته با بهره مندی از این تفکر و اندیشه در برابر همه مستکبران و زیاده خواهان بایستد و امید مستضعفان جهان باقی بماند.

سرهنگ گرایلی اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از ضروریاتی است که باید همه ساله و در ایام مختلف در قالب برنامه های هنری، فرهنگی و زیارتی گرامی داشته شود تا نسل‌های آینده انقلاب دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام را از خاطر نبرند.

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه اذعان کرد: ملت ایران، عزت و اقتدار خود را مرهون دلاورمردی همین شهدا و رزمندگانی می داند که بالاترین سرمایه خود یعنی وجودشان را مخلصانه فدای دفاع از حریم ایمان و ولایت فقیه کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این مملکت به دست اجانب بیفتد.

گفتنی است؛ اعزام به مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس از ۱۵ مهر امسال در کشور آغاز شده که اولین مرحله اعزام و بر اساس سین زمانبندی، ۴۱۴ دانش آموز دختر مقطع دوم دبیرستان تربت حیدریه با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش و سپاه در قالب کاروان راهیان نور روز ۲۲ آبان به این مناطق اعزام شده بودند.

امنتهای خبر/08

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است