شما اینجا هستید: خانهاستانهااستانهاجانشين سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان: مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در همه عرصه ها مورد توجه قرار گیرد

جانشين سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان: مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در همه عرصه ها مورد توجه قرار گیرد

منتشرشده در استانها سه شنبه, 11 اسفند 1394 ساعت 10:51
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز:سرهنگ هراسانیان با تأکید بر توجه همگان به ویژه مسئولان در پرداختن به مؤلفه های اقتصاد مقاومتی در همه عرصه‌ها گفت: اگر تولیدات داخلی به لحاظ کیفی تقویت شوند، مطمئنا اعتماد مصرف کنندگان نیز جلب شده و مسیر برای تحقق اقتصاد مقاومتی هموار خواهد شد.

به گزارش سپاه نیوز؛سرهنگ اسحاق هراسانيان جانشين سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در گفت‌وگویی با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي به معناي استقلال كشور است، اظهار داشت: يعني اگر كشوري داعيه استقلال به تمام معنا را دارد بايد از شرق و غرب و وابستگي به ديگر كشورها و به ويژه كشورهاي مستكبر بپرهيزد و در مقابل آنها با مقاوم كردن اقتصاد و پايه هاي اساسي و بنيادين ايستادگي، ‌توليد داخل و مستحكم كردن كشور از لرزه هاي به هنگام و فشار كشورهاي ديگر و تأثيرگذاري بر معيشت مردم جلوگيري كند.

وي با بيان اينكه مفهوم اقتصاد مقاومتي مفهومي گسترده و در تمام ابعاد انقلاب اسلامي از جمله اقتصادي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي و خدماتي است، افزود: اقتصاد مقاومتي به معناي نگاه به درون و قطع وابستگي از بيرون، تكيه بر توليدات داخلي ‌درون زا،‌ برون گرا و مبتني بر خلاقيت و ابتكار است.

جانشين سپاه استان سمنان اضافه كرد: اقتصاد مقاومتي مستلزم استفاده از همه طرح هاي موجود در داخل با تعامل با دستگاه ها، پرهيز از اسراف، تقويت فرهنگ صرفه جويي، عملياتي كردن انديشه هاي ناب اسلامي و مذهبي و رفع دغدغه هاي آحاد مردم است به گونه اي كه اگر هر اتفاق و حوادث ناگواري نيز رخ دهد؛ ‌مسير توليد و اقتصاد مقاوم و پابرجا باشد.

سرهنگ هراسانيان تأكيد كرد: اگر به مفهوم واقعي باور کنیم كه بدون تكيه بر خارج از كشور مي شود از همه ظرفيت هاي خدادادي، جغرافيايي، معادن غني و گستردگي زمين و ‌نبوغ و استعداد سرشار جوانان خلاق و مبتكر و داراي انگيزه و ظرفيت هاي عظيم ملي، مذهبي و اعتقادي و شور و نشاط جواني استفاده كرد؛ مي توانيم در هر عرصه اي سرآمد باشيم.

جانشين سپاه استان سمنان با اظهار تأسف از وجود برخي تفكرات و رگه هاي وابستگي و دلدادگي در بعضي از افراد گفت: برخي گمان مي كنند بدون كمك خارج و نگاه به بيرون نمي توان اقتصاد مقاومتي را محقق كرد در حالي كه اين تفكر به معناي انحراف در تحقق آرمان هاي بلند رهبري در سياست هاي اقتصاد مقاومتي است.

سرهنگ هراسانيان با تأكيد بر اينكه بايد به مؤلفه هاي اقتصاد مقاومتي در همه عرصه هاي اساسي و اولويت دار پرداخت،‌ گفت: امروز بسيج گسترده مردمي آماده هر گونه همكاري براي تحقق اين خواسته است.

جانشين سپاه استان سمنان تأکید کرد: اگر تولیدات داخلی به لحاظ کیفی تقویت شوند مطمئنا اعتماد مصرف کنندگان نیز جلب شده و مسیر برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر خودکفایی و استقلال و حمایت از هم مصرف کننده و هم تولید کننده هموار خواهد شد.

وي در پايان به حضور ملت ايران در تمام صحنه هاي انقلاب كه مايه شادي دوستان نظام و عصبانيت دشمنان انقلاب است اشاره كرد و گفت: فرياد مرگ بر آمريكا و اسرائيل از اعماق وجود مردم در راهپيمايي 22 بهمن يكبار ديگر استكبار جهاني را مأيوس كرد و در حماسه هفتم اسفند نيز ملت شريف ايران با حضور قاطع و حداكثري خود تير خلاص را بر پيكر نيمه جان استكبار، امريكا و اسرائيل و اذناب آنها در منطقه زدند.

انتهای خبر/07

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است