شما اینجا هستید: خانهاستانهاخراسان جنوبیفرمانده سپاه خراسان جنوبی: روحیه قناعت و کار جهادی در جامعه ترویج و گسترش یابد

فرمانده سپاه خراسان جنوبی: روحیه قناعت و کار جهادی در جامعه ترویج و گسترش یابد

منتشرشده در خراسان جنوبی چهارشنبه, 13 بهمن 1395 ساعت 09:46
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز:سرهنگ قاسمی گفت: روح قناعت را باید در جامعه ترویج و تشویق کنیم و روحیه جهادی و کار جهادی را گسترش دهیم زیرا انگیزه جهادی، فکر جهادی و عمل انقلابی می خواهد که باید این ها را دنبال کنیم.

 


به گزارش سپاه نیوز:سرهنگ علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان در مراسم افتتاح شرکت تعاونی چند منظوره بانوان هنر آفرین ثمین بیرجندو نمایشگاه ایثار و مقاومت دستاوردهای بانوان این تعاونی با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اینگونه نمایشگاهها آن چیزی است که در مقیاس کوچک مدنظر مقام معظم رهبری است و یک نوع خود اتکایی، متکی بر فکر اندیشه، توان و سرمایه جوانان در داخل است.



وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با توجه به ایام الله دهه فجر و ایام دهه اول فاطمیه هم نمایشگاه جهاد فرهنگی و هم جهاد اقتصادی است، افزود: آنچه که در اقتصاد مقاومتی باید عمل شود ابتدا این شعور و حرکت ایجاد شده و از همه مهم تر ابتکار، خلاقیت و توان جوانان، میانسالان و بزرگسالان به کار گرفته شود.



فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: دستور اسلام انسان کامل است و این انقلاب ها ، تحولات و حرکت ها برای انسان کامل و مطلوب دین مبین اسلام است.



سرهنگ قاسمی با اشاره به اینکه در موضوع اقتصادی یک انسان کامل و ویژگی‌های باید داشته باشد، بیان کرد:ابتدا باید انسان کامل در این زمینه پرهیزکار باشد و یکی از شاخص‌های پرهیزکاری میان روی است و افراط و تفریط نداشته باشد.



وی افزود: در اسلام در موضوع اقتصادی هم بحث میان روی است و نه سرمایه داری مطلق را تایید می کند و نه آن محروم و مستعضفی که خدای نکرده سربار جامعه باشد و تکدی‌گری می‌کند مورد تایید است زیرا اسلام اعتدال و میانروی را انتخاب می کند.



فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت:همه ما ضمن اینکه در بحث تقوا باید اعتدال را رعایت کنیم در موضوع زندگی نیز باید این گونه رفتار کنیم و دربحث‌های اقتصادی میان رو باشیم.



سرهنگ قاسمی بیان کرد: در پوشاک، خوراک، زندگی حد وسعت را بگیرم نه محتاج باشیم و نه اینقدر زیاد داشته باشیم که احتکار کنیم  زیرا اسلام به شدت با اشرافیگری و سرمایه داری مخالف است اما زندگی مطلوب را می پذیرد.



وی افزود: امام رضا(ع) می فرمایند (انسان باید آنقدر تلاش و جهاد کند که خانواده وی در رفاه باشند) و رفاه در اینجا همان اعتدال در جامعه است.



فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: میان روی در همه شئونات و بخش های زندگی نظر است.



وی افزود: موضوع دوم کرامت انسان است و کرامت انسان با همین بحث‌های اقتصادی کامل می شود و در دنیا هم همین گونه است اگر ما توانسته ایم بر روی پای خود به ایستیم و استقلال کشور را حفظ کنیم به واسط این است که در خیلی از بخش ها به خودکفایی رسیده ایم.



فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: کرامت انسانی این است که زیر بار ظلم و ستم نرویم و برای همین انقلاب کرده ایم و از نظر اقتصادی نیز بر ما تحمیل چیزی نشود و وابستگی پیدا نکنیم که از نظر فرهنگی و سیاسی هم همین گونه است.



سرهنگ قاسمی بیان کرد: بحث سوم قناعت است زیرا با قناعت توانسته اند در گذشته خانواده ها اداره بشوند و اگر ریخته پاش و اسراف باشد نمی شود زیرا با درآمد منطقی و محقول نباشد انسان زیر این بار طاقت نمی آورد و مرتکب کارهای خلاف می شود.



وی افزود: مسئله قناعت می تواند ما را بی نیاز بکند از سلطه دیگران و به خودمان متکی بشویم و راه آن برپایی همین نمایشگاه و تعاونی ها است که آغاز کرده اید.



فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: مسئله دیگر مسله ساده زیستی است والبته شاید بیان شود آیا خود مسئولان ساده زیست هستند و باید گفت متاسفانه نه و در این رابطه ضعف داریم و آن ساده زیستی که در انقلاب اسلامی و دهه های ابتدای آن داشتیم و مدنظر بود متاسفانه امروز نیست و این اصل نباید فراموش شده و کنار گذاشته شود.



سرهنگ قاسمی بیان کرد: برپایی این گونه نمایشگاهها و تولیدات محلی خود یک نوع ساده زیستی و کم خرج و پرفایده است.



وی افزود: زندگی بزرگان ما انبیا الهی، ائمه معصوم و امام (ره) همین گونه بود و خودشان برای خود تلاش می کردند و قانع و کم خرج اما پرفایده بوده اند.



فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: روح قناعت را باید در جامعه ترویج و تشویق کنیم و روحیه جهادی و کار جهادی را گسترش دهیم زیرا انگیزه جهادی، فکر جهادی و عمل انقلابی می خواهد که باید این ها را دنبال کنیم.

 

سرهنگ قاسمی بیان کرد: چرا ما انقلاب کردیم اگر ما قرار بود زیر بلوک استکبار باشیم و اسرائیل و آمریکا بر ما حاکم باشد انقلاب نمی کردیم و 60 هزار شهید در طول انقلاب، 200 هزار شهید در طول دفاع مقدس و هم اکنون شهید نمی دادیم زیرا ما انقلاب کرده ایم که مستقل باشیم .




فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: مسئله دیگر در راستای رسیدن به انسان کامل صبر استقامت است زیرا پیروزی را صبر و استقامت به وجود می آورد و اگر صبر وایستادگی در برابر مسائل، مشکلات، تجریم ها و گرانی‌ها نباشد نمی توانیم پیروز شویم و به نتیجه برسیم.



انتهای خبر/08

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است