شما اینجا هستید: خانهاستانهاخراسان جنوبیسپاهسرلشکر جعفری: فراهم کردن الزامات برای تربیت اسلامی نسل آینده انقلاب بسیارمهم است

سرلشکر جعفری: فراهم کردن الزامات برای تربیت اسلامی نسل آینده انقلاب بسیارمهم است

منتشرشده در سپاه یکشنبه, 10 ارديبهشت 1396 ساعت 16:34
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: فرمانده کل سپاه  گفت: فراهم کردن الزامات برای تربیت اسلامی نسل آینده انقلاب موضوع بسیار مهمی است که باید تلاش کنیم تا مجموعه سپاه موضوع تربیت را متناسب با انقلاب اسلامی انجام دهد.

به گزارش سپاه نیوز؛  سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری  در نخستین همایش سراسری تکریم اندیشه با هدف تجلیل و تکریم مقام معلم و تبیین نقش نظام تعلیم و تربیت در افق 1400 که با حضوربیش ازهزارنفر از معلمان و مدیران برتر و فرهیخته مدارس تحت پوشش موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر در سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهارکرد: موضوع مشترک ما و شما که باید روی آن متمرکز شویم، انقلاب اسلامی است که وظیفه سپاه و همه بسیجیان حفظ، توسعه و تعمیق آن است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: آینده انقلاب اسلامی و کشور و در واقع سرنوشت اسلام وابسته به تلاش ها و مجاهدت های شما معلمان و فرهنگیان است.

سرلشکر جعفری توضیح داد:  امروز بعد خارجی انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است چون پرچمداری این مبارزه و حفظ این حرکت مستقیم در دستان رهبری است و امت اسلامی چه در ایران و خارج از ایران از آن تبعیت می کنند.

وی اضافه کرد: امروز با یاری خدا همه برنامه دشمنان و در راس آنها آمریکا ، اسرائیل و عربستان منفور و ضد اسلام علیه انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده است .

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: هر چند از نظر امنیتی و دفاعی کمترین مشکل را به نسبت دیگر کشورها داریم؛ اما از نظر مجاهدت در سایر عرصه ها از جمله مسائل علوم انسانی، تربیتی، فرهنگی و اعتقادی در شأن تراز انقلاب اسلامی با کاستی‌هایی مواجه هستیم.

وی افزود: بسیجیان ما اگر بتوانند با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند، می‌توانیم با الگوسازی‌های خوبی که در جامعه انجام می‌دهیم، اثرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه سرنوشت اسلام به سرنوشت جمهوری اسلامی گره خورده است، تصریح کرد: امام راحل نیز در این مورد فرموده اند " اگر خدای نکرده این جمهوری شکست بخورد اسلام شکست خورده است" از این رو همه ما باید تلاش کنیم تا این نگرانی امام راحل و دغدغه رهبر معظم انقلاب را در بحث تعلیم و تربیت برطرف کنیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ما اول باید هدف انقلاب اسلامی را بشناسیم، خاطرنشان کرد: بعضی ها متاسفانه یک نگاه سطحی و ناقصی به انقلاب اسلامی دارند و صرفا هدف این انقلاب را شکست طاغوت و تشکیل نظام اسلامی یا شبه اسلامی می دانند. اما اگر بیانات امام(ره) را دنبال کنیم و موضوع انقلاب اسلامی در دین اسلام را با خود اسلام تطبیق دهیم می بینیم که تشکیل حکومت اسلامی بستری است برای توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی و رسیدن به اهداف انقلاب و این اهداف چیزی جز توسعه سبک زندگی اسلامی و توسعه معنویت و اخلاق در جامعه نیست.

سرلشکر جعفری در ادامه اظهار کرد: استقرار عدالت اسلامی به معنای واقعی در جامعه و ساختن یک جامعه الگو برای جهان و دیگر کشورهای اسلامی از اهداف انقلاب اسلامی است که خداوند متعال نیز به دنبال گسترش نور اسلام روی زمین است و هدف انقلاب نیز گسترش اسلام در جهان است. لیکن انقلاب اسلامی یک بعد خارجی و یک بعد درونی دارد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمان طاغوت و در زمان جنگ مقابل استکبار ایستادگی کرده است و این گفتمان انقلابی از مرزها عبور کرده است، گفت: دشمنان، جنگ تحمیلی را برای این دلیل بر ما تحمیل کردند که انقلاب به جهان صادر نشود اما امروز بعد از ۳۸ سال از گذشت انقلاب شاهد مقاومت و نهضت بیداری اسلامی هستیم و این حرکت به خارج از مرزها رفته است.

وی به دامنه بیداری اسلامی در کشورهای اروپایی و آمریکا اشاره کرد و افزود: شکستی که این کشورها در سوریه، عراق و یمن خوردند و با وجود تمام سرمایه گذاری که در این کشورهای آسیایی کردند با شکست مواجه شده اند ، به دلیل انتشار روحیه مقاومت ملت ایران به سایر کشورهااست.

سرلشکر جعفری گفت: در داخل کشور در امر جامعه سازی و تربیت نسل آینده باید متمرکز شویم، زیرا بعد داخلی انقلاب بعد خارجی آن را می سازد و بسیار مهم است، مرحله بعدی انقلاب اسلامی دولت سازی اسلامی و اسلامی شدن جامعه است و مرحله دیگر توسعه انقلاب اسلامی در جهان است.

وی افزود: بحث اسلامی شدن جامعه هدفی سخت و طولانی است که بخشی از این وظیفه سنگین بر عهده معلمان بسیجی است که مسئولیت تربیت نسل آینده انقلاب را بر عهده دارند که متاسفانه زمینه برای این فعالیت به خوبی برای مدارس مهیا نشده و اشکالات زیادی در بخش تعلیم و تربیت وجود دارد .

فرمانده کل سپاه ادامه داد : فراهم کردن الزامات برای تربیت اسلامی نسل آینده انقلاب موضوع بسیار مهمی است که باید تلاش کنیم تا مجموعه سپاه موضوع تربیت را متناسب با انقلاب اسلامی انجام دهد.

وی یادآور شد: ما امروز در داخل کشور مشکلات داریم اما گره اصلی حل همه مشکلات در موضوع آموزش و تربیت است.

سرلشکر جعفری با بیان این که انقلاب اگر بخواهد پیشرفت کند باید به عوامل تعیین کننده ی داخلی که سرنوشت جمهوری اسلامی با آن رقم می خورد توجه کند، اظهار کرد: جامعه ما مسائل امنیتی، سیاسی، اجتماعی و موضوعات مختلفی دارد که ما باید برای حل آن ها سرمایه گذاری کنیم. قوه مقننه، مجریه، قضاییه و دستگاه های نظامی و امنیتی باید تلاش خود را انجام داده تا مشکلات برطرف شود؛ امنیت ما در داخل کشور به اذعان همگان در شرایط مطلوبی قرار دارد و همچنان باید بر توان دفاعی خود بیافزاییم زیرا این اقتدار حاصل تجربیات دفاع مقدس است.

انتهای پیام/02

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است