شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهفرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) : هیچ نیازی به مهندسان خارجی نداریم / کمک به دولت رسالت سپاه است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) : هیچ نیازی به مهندسان خارجی نداریم / کمک به دولت رسالت سپاه است

منتشرشده در سپاه سه شنبه, 11 اسفند 1394 ساعت 14:04
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)


سپاه نیوز: سردار عبداللهی گفت: در اجرای پروژه ها هیچ نیازی به مهندسان خارجی نداریم و سپاه کمک به دولت را رسالت خود می داند.


به گزارش سپاه نیوز ؛ سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه در مراسم تجلیل از جهادگران اقتصاد مقاومتی در فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی که با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در عسلویه برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز شاهد به نتیجه رسیدن بزرگترین پروژه در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم و افرادی که این پروژه را به نتیجه رساندند،رزمندگان دیروز و سازندگان امروز کشور هستند.

وی افزود: پیش از آغاز اجرای این پروژه ها  آثاری از ساخت و ساز در این منطقه وجود نداشت ،اما امروز با تکمیل شدن فازها، این منطقه بعنوان قلب اقتصادی کشور شناخته می‌شود.

سردار عبداللهی با اشاره به برخورداری ایران و قطر از میادین مشترک گازی و استفاده بیشتر قطری ها از منابع این منطقه گفت: مسئولین کشور در تلاش هستند تا سهم بیشتری نصیب کشورمان شود و ما نیز با روحیه جهادی تلاش می‌کنیم تا به اهداف عالیه خود برسیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)با بیان اینکه ما خروج غولهای نفتی خارجی از کشور را به فال نیک گرفتیم و نگذاشتیم پرچم بر روی زمین بماند، گفت: با خروج آنها کار به دست متخصصین داخلی افتاد در حالی که آنها فکر نمی‌کردند متخصصین ما بتوانند این کار را انجام دهند اما توانستیم تکنولوژی این صنعت پیچیده را بکار بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه  هیچ نیازی به مهندسین خارجی نداریم، گفت: کمک به دولت، رسالت سپاه است و فرمانده کل سپاه نیز درخصوص 10 ابرپروژه با رییس جمهور مکاتبه کرده‌اند که دراین میان، 5 پروژه مربوط به حوزه نفتی است و یکی از آنها پالایشگاه "ستاره خلیج فارس" بود که با تکمیل این پالایشگاه محصولات بسیار ارزشمندی تولید خواهد شد.

سردار عبداللهی ورود 12 تا 15 میلیون لیتر بنزین به کشور را در دوران بعد از تحریم مایه تاسف خواند و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی فقط در قالب الفاظ پیاده نمی‌شود بلکه باید به آن عمل کرد.

وی توجه به مقوله آب را در کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ما در این خصوص نیز طرحهای مختلفی داریم که یکی از آنها طرح مهار آبهای کشور است که شامل احداث  17 سد و چندصد کیلومتر تونل خواهد شد.

سردار عبداللهی در ادامه اظهار داشت: ما باید از آبهای خلیج فارس استفاده کنیم که ساخت 5 نیروگاه با ظرفیت هزار مگاوات را نیز به دولت پیشنهاد دادیم و آنها هم استقبال کرده اند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه اقتصاد ما متکی به نفت است و این نفت امروز از بشکه ای 130 دلار به 30 دلار رسیده است گفت:با این وجود باید دنبال جایگزینی برای نفت باشیم.

انتهای پیام/02

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است