شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهسرلشکر سلامی در آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه: "حاج قاسم" مرد تغییر میدان موازنه در اوج نابرابری بود/"شهید سلیمانی" زنده‌تر از قاسم سلیمانی و برای دشمن خطرناک تر از گذشته است

سرلشکر سلامی در آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه: "حاج قاسم" مرد تغییر میدان موازنه در اوج نابرابری بود/"شهید سلیمانی" زنده‌تر از قاسم سلیمانی و برای دشمن خطرناک تر از گذشته است

منتشرشده در سپاه دوشنبه, 30 دی 1398 ساعت 14:15
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه  "شهید سلیمانی" زنده‌تر از قاسم سلیمانی و برای دشمن خطرناک تر از گذشته است، گفت: "حاج قاسم" دشمن را آواره و سرگردان کرده بود و مرد تغییر میدان موازنه در اوج نابرابری بود.

به گزارش خبرنگار سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه که امروز (دوشنبه) با حضور فرماندهان و مسئولین عالی رتبه نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد ،با بیان اینکه امروز یکی از تلخ ترین و غم انگیز ترین تودیع های سپاه را تجربه می کنیم،گفت: ما امروز یک فرمانده بزرگ، اسطوره فراموش نشدنی و تکرار ناپذیر که در بر دارنده جمیع فضایل الهی بود را تا عرش تودیع می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی تندیس مجسم آیات جهادی قرآن ، عمود خیمه سپاه و مایه آرامش همه ما بود، گفت: سردار سلیمانی با آن شکوه شخصیت و محبوبیتی که می تواند هر انسان بزرگی را  به غرور کشاند، روز به روز متواضع تر از قبل بود،  در عین حال در برابر دشمن صلابتی بی مثال داشت و به معنای واقعی "اشداء علی الکفار" بود.

سرلشکر سلامی حاج قاسم را تربیت شده واقعی مکتب قرآن و اهل بیت (ع) توصیف و تصریح کرد: هرچند تنها بخشی از کرانه های شخصیتی سردار سلیمانی برای ما هویدا بود، اما  تواضع و مهربانی در مواجهه با مردم، از این شهید والامقام تصویری زیبا و فراموش نشدنی نزد همگان ساخت.

وی با تاکید بر اینکه حاج‌قاسم نه تنها زنده، بلکه حیات بخش و جریان ساز است ، اظهار کرد:   همگان به وضوح مشاهده کردند که این سردار بزرگ با شهادت خود موج وحرکتی بی نظیررا نه تنها در ایران اسلامی بلکه در میان امت اسلام و سایر ملت ها ایجاد کرد و.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه شهادت "سردار سلیمانی" آغاز سردار سلیمانی جدید است، گفت:  "شهید سلیمانی" زنده‌تر از قاسم سلیمانی و برای دشمن خطرناک تر از گذشته است .

سرلشکر سلامی حاج قاسم را  یک مکتب ، راه و ستاره ای درخشان در سپهر افتخارات انقلاب اسلامی توصیف و خاطرنشان کرد: سردارشهید قاسم سلیمانی انتقام خود را قبل از شهادت چندین بار از دشمن گرفته بود؛ این فرمانده مجاهد کسی بود که برای اولین بار در تاریخ، جبهه وسیعی را در بلاد اسلامی علیه دشمنان گشوده بود و امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را فرسوده کرده بود.

وی افزود:  پوسیدگی که امروز در روح ، جسم و جان دشمنان مشاهده می‌کنیم ، محصول سنت جدیدی است که حاج قاسم پایه گذاشت؛ این فرمانده بزرگ کاری کرد که دشمن هزینه می کرد و جبهه اسلام فایده و بهره آن را می برد ؛ سردار سلیمانی دشمن را آواره و سرگردان کرده بود و مرد تغییر میدان موازنه در اوج نابرابری بود.

فرمانده کل سپاه  سپهبد شهید قاسم سلیمانی را مدیری توانا، اندیشمند، مدبر، مومن، شجاع، صریح و قاطع توصیف و تصریح کرد:این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و در بلاد اسلامی قدرت ساخت و مخاطرات ناشناخته‌ای را برای دشمنان امت اسلامی ایجاد کرد .

سرلشکر سلامی با بیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی حجم وسیعی از سیاره زمین را به میدان مقاومت تبدیل کرد، گفت:  در نظر حاج قاسم هیچ معادله‌ای غیرقابل حل نبود؛ همیشه در قلب خطر ،کوه آرامش و وقار بود ودشمنان را به شکست کشانده بود.

وی افزود: تصور غلط دشمن این بود که اگر این سردار رشید سپاه اسلام را ترور کند ،ماجرا تمام خواهد شد؛ اما همگان دیدند خون این شهید والامقام و حضور ۵۰ میلیونی مردم زیر تابوت وی، تمامی توطئه ها و ترفندهای شوم دشمن را بر باد داد و حرکت جدیدی را آغاز کرد.

فرمانده کل سپاه از شهادت سردار سلیمانی به عنوان روح جدیدی که در کالبد انقلاب اسلامی دمیده شد، یاد کرد و گفت:  یاران شهید سلیمانی امروز سربلند، مقتدر و زنده هستند ، تفکر حاج قاسم در ذهن آنها سرشار است و این راه ادامه دارد.

سرلشکر سلامی در ادامه اظهار کرد: به فضل الهی پرچمی که در دستان سردار سلیمانی بود امروز به  فرمانده ای جانباز، دلاور و متقی و مدیری مبتکر و خلاق که بیش از ۲۵ سال همرزم حاج قاسم بوده ، سپرده شده است؛سردارحجازی نیز که از امروز به عنوان جانشین نیروی قدس معرفی شده اند، این سمت را با تواضع و بزرگ منشی پذیرفتند و به فضل الهی این مسیر روشن با قدرت  تداوم خواهد یافت.

فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه امروز فرماندهانی با تجربه، مومن و عمیق با ضمیری روشن و آرمان‌های بزرگ ،راه حاج قاسم را ادامه می‌دهند ، گفت: ما هم در کنار آنها هستیم و به طور قطع آمریکا و دشمنان امت اسلام را شکست خواهیم داد  .

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است